Interview Freak

Külföldi metál zenészekkel készült interjúk fordításai.

Facebook

Friss topikok

2011. 06. 30.: Janne Wirman (Children of Bodom)

2011.07.19. 16:41 :: -DouBLeR-

A Metal-Rules.com interjúja a Children of Bodom billentyűsével.
Dátum: 2011. június 30.
Készítette: Monika Deviat

A finn Janne Wirman öt éves korában kezdett zongorán játszani. Miután elvégezte a Helsinki Pop & Jazz konzervatóriumot, meghívták hogy csatlakozzon a Children of Bodom zenekar billentyűs posztjára. A banda nemrég adta ki a hetedik lemezét Relentless Reckless Forever [Spinefarm Records,2011] címen, és jelenleg egy lemezbemutató turnét folytat, melynek a "The Ugly World Tour 2011" nevet adták, és pillanatnyilag az észak-amerikai koncertek vannak soron. a Metal-Rules.com a banda atlantai, Calgaryben nyomott koncertje után kapta el egy interjúra Wirmant 2011. június 30-án.

Metal-Rules.com: Milyen volt a ma esti koncert?

Janne Wirman: Jó volt. Úgy hallottam hogy volt pár technikai probléma, nem minden működött jól és a fényekkel is gáz volt. Amikor legutóbb itt voltunk, egy másik teremben játszottunk.

Metal-Rules.com: Amikor legutóbb a MacEwan Hallban voltatok, az alsó teremben játszottatok.

Janne Wirman: Igen, a nagyobb teremben. Azt gondoltam hogy ez egy jó hely, de amikor megérkeztem és hallottam a technikai gondokról, úgy voltam hogy "basszus".. De azért jól mentek a dolgok.

Metal-Rules.com: Jó visszajelzéseket kaptatok a közönségtől.

Janne Wirman: Így van.

Metal-Rules.com: A Children of Bodom hozzávetőlegesen évente egyszer jön vissza Nyugat-Kanadába az utóbbi években. Szerettek itt zenélni?

Janne Wirman: Én imádok. Nagyon szeretjük Kanadát. A statisztikákat tekintve pedig Kanada a második legnagyobb piacunkká vált Finnország után. Korábban ez Japán volt, most Kanada.

Metal-Rules.com: A japán rajongók pedig eléggé fanatikusak ha ráállnak egy bandára.

Janne Wirman: Igen, ez pedig magáért beszél.

Metal-Rules.com: Mi az észak-amerikai rajongók reakciója amikor az új anyagot adjátok elő élőben?

Janne Wirman: Egyelőre jó, mondjuk még csak négy koncertünk volt.. Vagy nem, öt koncertünk. A turné még mindig nagyon friss, de eddig minden jól megy.

Metal-Rules.com: Melyik dalt szereted a leginkább játszani az új albumról?

Janne Wirman: Azt mondanám hogy az első dal ["Not My Funeral"]. Ez picit furcsa, mivel ez a leghosszabb, de valahogy mégis ez passzol az albumnyitásra, és a koncertnyitásra is. Amikor a számlistát raktuk össze, úgy voltam vele hogy "hogy rakhatnánk a leghosszabb dalt legelőre? Ez így nem lesz jó" - mégis, úgy tűnik hogy működik a dolog.

Metal-Rules.com: Melyik dalban van a kedvenc billentyűs részed?

Janne Wirman: Nagyon sok dicséretet kaptam a "Shovel Knockout"-ban lévő billentyű szólómért, erre pedig elég büszke vagyok.

Metal-Rules.com: Hogyan melegítesz be a koncertekre?

Janne Wirman: Nem csinálok semmit. Átveszem a koncertes ruháimat és ennyi.

Metal-Rules.com: Sokat foglalkoztatok a turné másik bandájával?

Janne Wirman: Őszintén szólva nem. De máskor sem szoktunk igazán. Néha csak kapunk egy listát és kész. Ez a mostani egy nyári fesztivál turné, tehát alapvetően nem sok értelme van, de mindenképp meg akartuk turnéztatni az új lemezt a kiadása után nemsokkal.

Metal-Rules.com: Úgy tudom hogy először Európában turnéztatok vele.

Janne Wirman: Igen, mostanában.

Metal-Rules.com: Milyen a kanadai DEVIN TOWNSEND PROJECTtel turnézni?

Janne Wirman: Nagyon élvezem. Láttam a majdnem elmaradt vancouveri koncertjüket. Úgy hallottam hogy valami baj volt a határon, aztán még a buszuk is lerobbant. Ha a szülővárosukban lévő koncertjüket kellett volna kihagyniuk, az elég szívás lett volna. Megnéztem a koncertjüket, és egy csomó interjús kérdést kapok ezzel kapcsolatban hogy nem tartom-e túlságosan elvontnak őket, de nem tudom, szerintem jól nyomják.

Metal-Rules.com: Azért a turnén résztvevő bandákban lévő emberek mind nagyszerű zenészek, ez mindenkiről elmondható.

Janne Wirman: Így van, de nem hiszem hogy ez olyan különleges lenne. Szerintem jól működik a dolog.

Metal-Rules.com: Fő zenei hatásodként Jens Johnnssont jelölted meg a STRATOVARIUSból. Valamilyen új billentyűs esetleg megragadta a figyelmedet?

Janne Wirman: Sajnos nem. Néha megnézek egy-egy új bandát, de ugyanakkor elég lusta is vagyok ilyen téren, így előfordulhat hogy több száz banda mellett mentem el ahol lehetnek billentyűsök. Őszintén szólva mostanában egyet sem hallottam akire felfigyeltem volna.

Metal-Rules.com: Ahogy a zenei stílusotok fejlődik, nehéz új dolgokat kitalálni?

Janne Wirman: Nem, mivel nem igazán agyalunk rajta. Azt nyomjuk ami természetszerűen kijön belőlünk. Nem mondom hogy nem rontottunk el dolgokat, de azt sem hogy végigmegyünk a lemezeken és azt mondjuk hogy "Itt meg mi a francra gondoltunk?" - elég elcseszett lenne leülni és analizálni a dalokat. Csak eljátsszuk amit érzünk, így bármelyik album és kiadványunk mögé oda merek állni az idő múlásával is.

Metal-Rules.com: Úgy tűnik hogy nagyon jó kapcsolatot tartasz fenn a rajongókkal és gyakran találkozol is velük. Van valamilyen különleges vagy őrült sztorid ami egy ilyen találkozás során történt?

Janne Wirman: Nagyon sok van, de mindig amikor így mondanom kell egyet, nem jutnak eszembe. Rengeteg őrültség történik körülöttünk. Például nagyon nem szeretem azokat a helyzeteket amikor egy rajongó odajön aláíratni a karját vagy valami, aztán pedig azt mondja hogy oda fogja tetoválni az aláírásod később. Egyszer baromi piásan Németországban egy ilyen szituációban azt mondtam hogy "Baszd meg, ezt nem fogod odatetováltatni!", és áthúztam egy hatalmas X-szel az aláírásomat, az ember pedig így tetováltatta fel az egészet... Szerintem ez nem okés.

Metal-Rules.com: Küldött róla képet is?

Janne Wirman: Nem, de láttam az európai turnén vagy két hónappal ezelőtt. Mondtam is hogy "Baszki, ezt meg mi a francért kellett?"

Metal-Rules.com: A bandátoknak elég komoly híre van a partizással kapcsolatban. Korlátozzátok magatokat valahogy hogy mennyit partiztok a koncertek előtt?

Janne Wirman: Teljes mértékben. Nem piálunk semmit a koncert előtt. Legfeljebb talán két sört. Úgy értem hogy mint talán észre is vetted, piálok rendesen, de a koncertek előtt nem csinálunk ilyet.

Metal-Rules.com: Úgy vettem észre hogy néha egy-egy korty sört azért iszol a billentyűs részek között. Mit gondolsz erről?

Janne Wirman: Ez vicces, néha gondolkozom is rajta hogy kicserélem a fékeket a versenyautómon, de amúgy igen, szoktam inni néhány sört. Általában lemegyek köszönni a csapatnak, a technikusoknak, iszunk valamit, aztán visszaballagok a színpadra.

Metal-Rules.com: Mi a helyzet a versenyzéssel most hogy a turnén vagy?

Janne Wirman: Semmi, mivel állandóan ezen a kibaszott turnén vagyunk. Jó lenne otthon lenni, mivel épp szezon van Finnországban. Az év felében esik a hó és jeges minden, szóval szart sem tudsz csinálni. Szeretek turnézni, de otthon is szívesen tölteném az időmet Finnországban versenyzéssel.

Metal-Rules.com: Milyen gyakran próbálsz, és mivel jár a gyakorlás?

Janne Wirman: Mostanában ez nagyon változó. Van otthon egy pici stúdióm, ahova csak lemegyek jammelni, vagy a legváltozóbb pop zenéket játszani vagy akármi ilyesmi. Nem is igazán hívom ezt ilyen formán próbálásnak. Amikor fiatalabbak voltunk szétgyakoroltuk magunkat. Zenekari próbáink voltak heti öt vagy hat alkalommal, még akkor is ha semmi nem volt kilátásban, mint pl. egy turné vagy egy album. Mostanában, szerencsére a banda sokkal kipihentebb és kevesebbet próbál. Én például csak megfogok egy üveg whiskeyt, hazamegyek a stúdiómba és játszogatok valamit. Nem igazán gyakorlás ez, de legalább zenélek valamit.

Metal-Rules.com: Zongorán és billentyűkön játszani nagyon más a legtöbb ember számára. Milyen gyakran vágtatsz vissza a zongorához?

Janne Wirman: Haver, ez egy nagyon jó kérdés, mivel egyáltalán nem szoktam. Nincs zongorám, és évek óta nem ültem zongora előtt, és ezért utálom is magam rendesen. Zongora ügyben nagyon kényes vagyok, ezért kellett volna egy Steinway Grandet vagy egy Yamaha Grandet vennem a sportkocsi helyett. De nem így tettem. Igazán vennem kéne egy zongorát hogy formába hozzam magam.

Metal-Rules.com: Ha tehetséges lehetnél valamiben ami nem zenével kapcsolatos, mi lenne az? És ez nem lehet a versenyzéssel kapcsolatos.

Janne Wirman: Nem zenei? Francba. És nem versenyzős? Elrontottad az egészet. Elég tehetséges vagyok amúgy is, nincs szükségem semmire.

Metal-Rules.com: Szerintem ez egy egész jó válasz.

Janne Wirman: Valójában szeretnék jobban úszni. Henkka [Seppälä] rengeteget úszik és ez nagyon jó formában tartja. Meg néha csak úgy jó lenne ha lenne valamilyen tehetségem hogy sportoljak valamit.. De nincs.

Metal-Rules.com: Mit szeretsz leginkább enni a turnék során?

Janne Wirman: Taco Bellt. Annyira rossz hogy már jó.

Metal-Rules.com: Milyet szoktál kérni?

Janne Wirman: Quesadilla-t.

Metal-Rules.com: Mit szeretsz csinálni a turné pihenőnapjain?

Janne Wirman: Imádom a pihenőnapokat. Azt csinálom hogy felmegyek a hotelszobámba, és nem lógok a többiekkel. Szeretek ilyenkor egyedül lenni.

Metal-Rules.com: Van valami amit szeretnél hogy egy interjúkészítő megkérdezzen tőled, de nem tette meg?

Janne Wirman: Francba, ez egy nagyon jó kérdés. Talán lett volna, de elég okos kérdéseid voltak.

Metal-Rules.com: Még valami amit szeretnél hogy a rajongók megtudjanak?

Janne Wirman: Szeretném ha a rajongóink tudnák hogy szeretjük Kanadát és szeretünk visszajárni ide. Mint mondtam, Finnország után ez a második legnagyobb piacunk, ez pedig nagyon zsír. Szeretjük az itteni koncerteket, az itteni rajongókat, és reméljük hogy továbbra is visszajárhatunk ide.

(Az eredeti interjú ITT olvasható.)

Szólj hozzá!

Címkék: children of bodom janne wirman

A bejegyzés trackback címe:

https://interviewfreak.blog.hu/api/trackback/id/tr563080618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása