Interview Freak

Külföldi metál zenészekkel készült interjúk fordításai.

Facebook

Friss topikok

2011. 01. 30.: Mike Shinoda & Chester Bennington (Linkin Park) -1. rész

2011.09.01. 13:51 :: -DouBLeR-

PopCultureMadness.com interjúja a LINKIN PARK két frontemberével.
Dátum: 2011. 01. 30.
Készítette: PopCultureMadness.com

PopCultureMadness.com: Vizuális szempontból mit tudtok elmondani azzal kapcsolatban hogy mit fogunk látni a koncerten?

Mike Shinoda: A koncert külső megjelenése sokban a Thousand Sunsot tükrözi. Rengeteg motívum ami az új lemezen megtalálható, központi szerepet fog kapni a show vizuális részét tekintve. A művész csapatunk új technikával dolgozik ami kifejezetten csak az adott bulira koncentrál, ami abból is fakad hogy nem pontosan ugyanazt adjuk elő az esték folyamán. Különböző számlistákkal dolgozunk amiken belül még improvizálunk is, tehát azt akartuk hogy a show kinézete is ezt tükrözze. Szóval estéről estére más lesz a zene, ahogy a külső megjelenésünk is. Nem lesz két egyforma koncertünk.

PopCultureMadness.com: Összeálltatok a Base Camp Productionsszal, hogy elérhetővé tegyétek a rajongók számára a koncertek felvételételeit. Honnan jött ez az ötlet?

Mike Shinoda: Már egy ideje felvesszük mp3-ban a koncerteket afféle szuvernirként. Az ötlet onnan jött hogy azt szerettük volna hogy a rajongóknak lehetőségük legyen hazavinni magukkal azt a speciális eseményt amit egy LINKIN PARK show adhat nekik. A múltban is harcoltunk ezért, de ezúttal ténylegesen megadjuk a lehetőséget a jegy árának kifizetésével. Tehát amikor megkapod a jegyed, alapvetően megkapod a koncertet. A legtöbben az olcsóbb és könnyebb megoldást választva csak úgy kiadják a felvételt, de mi úgy gondoltuk hogy ez szörnyen szól, ezért egy srác újramixeli a koncertjeink után a koncert hanganyagát, amely már sokkal jobban szól az iPododon vagy a kocsidban. Szóval igen, újramixeljük a dolgot, aztán feltöltjük a netre hogy a koncert résztvevői letölthessék.

PopCultureMadness.com: Mostanában hogy megy a hip hop és rock kultúra összeolvasztásáért folytatott munkátok?

Mike Shinoda: Jól esik hogy ezt kérdezed. Nem hiszem hogy úgy gondolnánk mostanában már ezekre a dolgokra mintha át akarnánk hidalni ezt az űrt. Ezt a teret már milliószor áthidalták, mi pedig számos különböző stílusú zenén nőttünk fel, amikor pedig zenét írunk, így is csináljuk a dolgokat. Szerintem a félreértést a bandánkkal vagy más bandákkal kapcsolatban az írná le, hogy azt hiszik hogy mi leülünk hogy írjunk egy dalt ami valami mást utánoz. Amikor mi bemegyünk a stúdióba, nem azt mondjuk hogy "Írjunk egy dalt ami olyan mint ez a másik dal". Csak leülünk és próbálunk valami olyat kihozni magunkból ami felizgat minket, ami friss, mint ahogy az új lemezünknél is, a Thousand Sunsnál, ahol a számok nagyrésze így született. Írni akartunk valami olyat ami máshogy szól és lázba hoz minket.

PopCultureMadness.com: Minden új lemez amit kiadtok, mintha teljesen újragondolná a hangzásotokat, különösen az új album, a Thousand Suns mondjuk a Hybrid Theoryhoz képest. Azon tűnődtem, hogy ez tudatos nálatok? Előre eldöntitek hogy így csináljátok, vagy ez teljesen természetesen magától történik? 

Mike Shinoda: Igen is és nem is. A banda hangzásának megváltoztatása lemezről lemezre amit alapvetően kitűzünk, hiszen olyasmit akarunk kihozni ami frissnek hangzik és feltüzel minket, de a lemez felvételénél még inkább csak elképzeléseink vannak hogy hogyan szólni a dolog, de pontosan leírni nem tudnánk. Tehát hogy egy példát is említsek, amikor a demókat készítettük a Thousand Sunshoz, azt akartuk hogy máshogy szóljon, és már a demóknál tudtuk hogy a hangzásunk eléggé elektronikus alapú lett már majdnem valami elvont értelemben, és akkoriban még producerünk sem volt. Szóval egy akkoriban folytatott beszélgetésben azzal kapcsolatban hogy valakit fel kéne fogadtunk, egy ideig úgy gondoltuk hogy "Talán csak folytatnunk kéne egyedül", mivel nem akartuk hogy bárki is beleszóljon abba ami nekünk eléggé megtetszett. Végül Rick Rubin mellett döntöttünk, ő pedig nagyon odavolt a cuccért amin dolgoztunk, és egyáltalán nem szándékozott változtatni rajta, sokkal inkább segíteni akart minket hogy a lehető legjobbat hozzuk ki belőle. Szóval végül is ezért is dolgoztunk Rickkel. Ez az amiért azt mondhatom hogy volt elképzelésünk a kezdetekben is, aztán a folyatásban volt pár döntésünk amelyek segítettek az úton maradni és nyitva tartani az elméinket a kísérletezésre és az új dolgokra.

PopCultureMadness.com: Mitől lett ilyen az új lemez anyaga?

Mike Shinoda: Valahogy csak összeállt a fejünkben. Nem tudom pontosan hogy miért, és nem is volt semmiféle különös esemény amely előhozta volna az egészet. Az írási fázis rendkívül laza és folyékony volt, meg egy új technikát is kipróbáltunk, ami valójában egy régi technika, csak a mi számunkra új, aminek "automatikus írás" a neve, és amivel sokkal könnyebb a vokál írása. Tehát az ötletek csak úgy jöttek maguktól és nem is gondoltam volna hogy bizonyos dolgok bennem voltak és hogy egyáltalán elhagyhatják a számat, amik hatására egy dal javul. Szóval amikor visszahallgattuk a dolgokat, a pusztulás, az önpusztítás, és a félelem voltak azok a dolgok amik kipattantak a fejünkből, meglepve ezzel saját magunkat is. Nagyon analitikusak vagyunk amikor a számok értékelésére és összerakására kerül a sor, így amikor megnéztük a dalokat mindenféle szögből és agyaltunk, azt kérdeztük magunktól, hogy "Mi lenne ha az ötleteket raknánk fel és elvinnénk a lemezt egy ilyen irányba?". Aztán kiderült hogy mind a hatan úgy éreztükhogy van bennünk valamiféle általános félelem, ami szerintem a legtöbb emberben ugyanúgy benne van manapság, mindegy hogy mennyire nyíltan vagy a háttérben, azzal kapcsolatban hogy az emberiség egy egész, és már jó ideje a önpusztítás szélére került. Mindegy hogy ez lassan vagy gyorsan történik, ez csak egy dolog ami minden bizonnyal létezik, és szerintem mindannyian félünk ettől valamilyen szinten. Szóval valahogy így döntöttük el hatan közösen, hiszen ez egy őszinte félelem és egy őszinte érzés volt bennünk és alkalmasnak bizonyult arra hogy egy lemez részévé váljon olyan formában ahogy az most látszik.

PopCultureMadness.com: Majdnem úgy is állt össze, mintha egy koncepcióalbum lenne az említett témákból. Volt valamennyi kísértés bennetek hogy egy egészként előadjátok a turné folyamán?

Mike Shinoda: Igen, volt kísértés bőven. Szerintem nem fogjuk jelenleg megtenni ezt, de továbbra is nyitottak vagyunk a speciális koncertek ötletére, ahol eljátszhatjuk a Thousand Sunst az elejétől a végéig. De azt szeretném hogy mindenki tudja az USA-ban és Kanadában aki eljön a koncertjeinkre vagy azon gondolkozik hogy eljönne, hogy a teljes diszkográfiánkból fogunk számokat játszani. Ez nem csak egy Thousand Suns show, minden lemezről fogtok valamit hallani.

PopCultureMadness.com: Tudnál valamit mondani a Donate To Haiti projectről?

Mike Shinoda: Természetesen. Kiváló időzítés. Most van az egy éves évfordulója a Haiti-i földrengésnek, amely után az embereknek nyilvánvalóan azonnal segítségre volt szükségük, nekünk pedig van egy szervezetünk "Music for Relief" néven, amelyet megtalálhatsz a musicforrelief.org címen. A szervezet segélyek beszerzésére jött létre a természeti katasztrófák kapcsán, és hogy segítsen csökkenteni a klíma változás hatásait. Szóval ez a dolog ránk tartozott és rájöttünk hogy gyorsan kell cselekednünk. Elkezdtük a "Download to Donate"-t, amely egy olyan project ahol ingyen kaphatsz egy lemezt, úgy hogy közben adakozol az ügy kapcsán. A "Download To Donate" project több mint negyed millió dollárt gyűjtött össze, amely egy önjáró törekvés és egy önjáró lemez, szóval továbbra is gyűjtünk rá dalokat a különböző előadóktól hogy fel tudj menni a musicforrelief.org-ra és le tudd tölteni őket, ezzel is segítve az ügyet. Mindemellett az észak-amerikai turnénk minden jegyéből 1 dollár is a Music for Relief számlájára kerül.

PopCultureMadness.com: Az ingyen letöltéseket gyorsan követi ennek a mostani turnénak az anyaga. Az emberek csak azoknak a koncerteknek az anyagát tölthetik le, ahol voltak, vagy más koncertekhez is lesz hozzáférésük?

Mike Shinoda: 99 százalékban biztos vagyok benne hogy úgy működik hogy a saját koncerted a jegyed segítségével ingyenes, és ha a többi koncertet is akarod, meg tudod venni.

PopCultureMadness.com: A banda létezése óta már jópár különböző projectben érintett voltál. Mi az ami motivál illetve inspirál arra hogy továbbra is új dolgokat hozz létre?

Mike Shinoda: Szeretek egyszerre több különböző dologra fókuszálni, és egyikből a másikba átjárkálni. Kb egy évvel ezelőtt, masszívan érintett voltam egy művészeti kiállításban ami a Japanese National American Museumban volt. Az előadás címe "Glorious Excess Dies" volt, ami a második része volt a kiállításnak, én pedig mindent beleadtam, és amint kész volt, már együtt is voltunk a LINKIN PARK lemez kapcsán, utána pedig a turné. Aztán mindeközben más dolgokat is csinálunk. Mint pl. jelenleg épp most vettem észre a weboldalamon, a mikeshinoda.com-on pár képet, egy új bakelit lemez gyűjteményről amit a Disney és az Alice csodaországban évforduló kapcsán csinálok. Szóval mindig egy csomó különböző dologgal foglalkozom. Nem tudom, lehet hogy pár ember számára ez nyomasztó lehet, hiszen csak feljössz a weboldalamra és mindig valami furcsa dologgal foglalkozom, de valakinek meg ez az ami izgalmas. Számomra ez természetes, rendkívül élvezem és szeretek egyszerre sok különböző dolgot csinálni.

PopCultureMadness.com: Értem. Szóval amikor mindenki elmegy a saját dolgaival foglalkozni, aztán visszatértek a LINKIN PARKhoz, úgy látod hogy friss ötletekkel tértek vissza?

Mike Shinoda: Attól függ kiről van szó. Csak azért mert én így intézem a dolgaimat, nyilván nem jelenti azt hogy mindenkinek így kell. Néhányan tényleg szeretnek kicsit leállni és megpihenni, hogy ez újra feltöltse őket. Én nem ilyen vagyok, engem az tölt fel hogy rengeteg különböző projectben dolgozhatok rengeteg különböző emberrel.

PopCultureMadness.com: Van valamilyen új projected amivel jelenleg foglalkozol?

Mike Shinoda: Szerintem már amit említettem az pont ilyen, ha bármi új van, az mindig megtalálható a mikeshinoda.com-on.

PopCultureMadness.com: Azon gondolkoztam hogy a turné során össze fog állni valamilyen új LINKIN PARK anyag? Szoktatok írni a turné során?

Mike Shinoda: Mindig szoktunk, ahogy most is, szóval úgy gondolom hogy sokat profitálunk belőle hogy a zenefelvétel és az írási technológia ilyen sokat tömörödött, ami által könnyű hurcolászni akár a laptopod által, amit nagyon jónak találok jelenleg, hiszen az utóbbi hetekben sorra kapom az emaileket a srácoktól a bandából hogy "Hali, van kedved összejönni és írni egy kis zenét? Van már valami ötleted? Hoztál valami cuccot a turnéra?" - és a következő pillanatban már a hotel szobám ajtaján kopogtatnak hogy összerakjunk pár ötletet. Szóval ez mindenképp egy kreatív időszak számunkra, és remélhetőleg ez azt is jelenti hogy a következő lemez készülget.

PopCultureMadness.com: Írtatok valamit az európai turné során? 

Mike Shinoda: Igen-igen, van pár ötletünk. A legjobb dolgok amikkel előjöttem az utóbbi időben valójában az iPadomon vannak.

PopCultureMadness.com: Visszatérve pár kérdéssel korábbra, a Thousand Suns élőben való eljátszásának kihívásairól beszéltél. Ez eléggé jól bemutatja a LINKIN PARK hangzásának az évek során bekövetkezett változását, valamint akadnak kísérletezős részek is. Le tudnád írni ezeknek az elemeknek a számlistába való beépítésének kihívásait?

Mike Shinoda: Elméletben nagyon biztosak voltunk hogy hogyan is áll ez majd össze, de tapasztalatból tudjuk hogy miként is kell összeállnia a színpadon. Jól meg tudod tervezni az elejétől a végéig a stúdióban, de valami más is bejön a képbe amikor arról beszélünk hogy a színpadra kell lépned ezzel a számlistával. Szóval ez is az oka amiért folyamatosan változtatunk a számlistán illetve improvizálunk, mivel keressük hogy hogyan tudnánk még jobbá tenni. Mindemellett a régi és az új dalok jól megférnek egymás mellett. Az új lemez kölcsönzi a hangulatot, mint ahogy arról már korábban beszéltünk, ami nagyon jó, hiszen összeköti a különböző részeit a koncertnek, ezzel pedig a régi dalokat is mintha új jelentéssel ruháznánk fel ebben a kontexusban.

PopCultureMadness.com: Úgy tudom hogy a koncert-ipar eléggé padlón volt a 2010-es évben. Nektek mindenesetre sikeres körötök volt Európában. Tudnál mesélni erről az észak-amerikai turnéról, pl. mit tudsz most arról hogy miért nem ment olyan jól 2010-ben?

Mike Shinoda: Nem igazán tudtunk erről, és a dolgok relatív jól is mentek. Ez a "1000 Suns World Tour" Dél-Amerikában kezdődött, aztán átjöttünk Európába, és most először volt pár koncertünk a Közel-Keleten is. Ezt követően hazajöttünk az Államokba és Kanadába, szóval elmondhatom hogy egy elég jól olajozott gépezetről beszélhetünk. Nagyon elégedettek vagyunk és feltüzelve várjuk hogy pár igazán jó bandával játszunk együtt először életünkben. Ilyenek pl. a PENDULUM, a DOES IT OFFEND YOU egészen február 13-ig, utána pedig jön a PRODIGY. Tehát úgy érezzük hogy jó koncertjeink lesznek, és reméljük hogy minél több rajongóval fogunk találkozni.

PopCultureMadness.com: Amikor egy bandának a szó legjobb értelmében két frontembere van, ami rátok kifejezetten igaz, akkor felmerül pár kérdés. Le tudnád írni a kapcsolatotokat? Nem csak a stúdióban a számírásnál, de az összes több esetben, hogy jöttök ki Ti ketten Chesterrel?

Mike Shinoda: A színfalak mögött az egész banda egy egészként látja magát egyelő felekként, Chester és én pedig csak akkor játszunk frontembert amikor a fotózások és színpadra való kiállásra kerül a sor. Úgy értem hogy véletlenül sem próbáljuk megfogni a gyeplőt és megmondani mindenkinek hogy mit csináljon, és szerintem ezért is működik a bandánk. Tiszteletben tartjuk egymás ötleteit és nem félünk kimondani amit gondolunk, és tudjuk hogy mindenki meg fogja tudni ha valakik között nézeteltérés van. Ez egy fontos dolog. Szerencsések vagyunk hogy így működünk, mert nem minden esetben működnek így a dolgok az embereknél.

PopCultureMadness.com: Visszatérve pár kérdéssel korábbra, karrieretek különböző részeinek a számlista tekintetében való összerakásával kapcsolatban, volt olyan hogy valami nem működött? Azt mondtad hogy eléggé keveritek a dolgokat és improvizáltok. Tudsz olyat mondani amikor a dolgok nagyon jól összejöttek, vagy meglepetésekről amikor kipróbáltatok valamit és arra jutottak hogy "Rendben, hagyjuk ezt az egészet. Mégegyszer ezt ne csináljuk így."?

Mike Shinoda: Ami erről eszembe jut, az valójában egy dal aminek az eljátszásától egy picit tartottunk, a dal felvételének körülményei miatt. A Thousand Sunson van egy dalunk, ami a  "Black Out" névre hallgat, amit ha a lemezen hallgatsz, rendkívül kemény dal, úgy értem főként dob és billentyű hangokat hallasz, és olyasmiket amiknél úgy voltunk hogy "Ezt bepróbálni elégszer aztán eljátszani élőben fel fog érni egy rémálommal, mert mondhatni az egész csapatnak samplerekre lesz szüksége, szóval hogyan fogjuk ezt megoldani és hogyan érjük el hogy úgy szóljon majd ahogyan szólnia kéne?". Bedobtunk pár ötletet és elpróbáltuk párszor, és elég jónak tűnt, de nem igazán tudtunk rá felkészülni hogy milyen lesz amikor először előadjuk a színpadon.. Mármint a közönség teljesen elvesztette a fejét. Rendkívül jó volt így előadni ezt a dalt, és mostanában az egyik legjobban várt pillanatok egyike a számlistában, mivel ez a dal eléggé elüt a többitől, ami kellemes meglepetésként hat, és mint azt korábban mondtam, sosem tudod előre hogy mi fog történni amíg ki nem mész a színpadra és ki nem próbálod.

(...)

(Az interjú második fele hamarosan.)

(Az eredeti interjú ITT olvasható.)

Szólj hozzá!

Címkék: linkin park chester bennington mike shinoda

A bejegyzés trackback címe:

https://interviewfreak.blog.hu/api/trackback/id/tr563195422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása